Graduate Research

Our graduate students produce scholarship in diverse topics, ranging from Linguistics to Literature and Culture pertaining to French, Francophone or Hispanic Studies. Our graduate students actively present at conferences and have published in a variety of journals.

Below is a list of recent theses that have been successfully submitted.

SUMANDEA, Simida, La problématique de l’éclairage et de la modulation dans « Le Poème pulvérisé » de René Char (2015)

FEI, Han, Baudelaire nouvelliste (2015)

RUEST, Carl, L’enseignement au secondaire de la culture par la littérature jeunesse (2015)

MONIUK, Deborah, À travers son œuvre : Tendances typologiques dans les capsules linguistiques de Guy Bertrand (2015)

MARGUERITE, Aurélie, La sclérose d’un malaise identitaire : étude comparée de la représentation de la folie dans Le Livre d’Emma de Marie-Célie Agnant et dans L’Hiver de pluie de Lise Tremblay (2014)

GLENN, Britanny, A Sentient History : Sensory Memory in Women’s Literature of the Caribbean Diaspora (2014)

CHUNG, Lawrence, L'Amour-propre dans L’École des femmes et dans Dom Juan de Molière (2012)

ROWSWELL, Kathryn, Play and Crime in L’Immoraliste and Les Caves du Vatican by André Gide (2011)

EDINGER, Monika, La polysémie de la parole: décodage de la lyrique multilingue en langues romanes chez Raimbaut de Vaqueiras et Dante Alighieri (2010)

LINAN, Kathryn, Molière’s Heavy Fathers : An Analysis of the Behaviour and Representation of Three Tyrannical Patriarchs (2010)

JEAN, Marie-Gérald, Pessimisme incarné dans le personnage huysmansien : une lecture de trois romans (2010)

DARVEAU, Stéphanie, Les orphelines dans la littérature. Le Premier Jardin d’Anne Hébert et Le manteau noir de Chantal Chawaf (2010)

GODIN, Mireille, L’Écriture de l’amour et l’amour de l’écriture: Le genre épistolaire amoureux chez Cyrano de Bergerac et Guilleragues (2008)

MA, Lina, Le Web comme corpus et les expressions figées en français (2008)

BROCK, Beau, Les origines d’une confusion identitaire: le cas du Gascon (2008)

LUSHCHENKO, Tradition et renouvellement dans la chanson de geste tardive: Doon de Mayence et Gaufrey (2006)

ROBLES, Ana, La hibridez genérica en dos obras de Manlio Argueta Un día en la vida (1980) y Cuzcatlán donde bate la mar del sur (1986) (2015)

BADICA, Gabriela, “Do not let my name be erased from history”: education, memory and exile through the lens of childhood and adolescence during the Spanish civil war (2014)

BARRIOS, Belkis, Literatura venezolana de la primera década del siglo XXI : La narrativa de Eduardo Sánchez Rugeles (2011)

ESCUDERO, Alejandra, What kind of language are L2 Spanish students learning? A critical study on the relevance of textbook relative clause explanations (2011)

GOUNDAREVA, Irina, La traducción como acto creativo en la prosa de J. L. Borges (2011)

MANN, Niall, Desidero ergo sum: on the metaphysics of desire in Felisberto Hernández's "Las Hortensias" (2011)

MIRANDA BARRIOS, Carmen, Students’ attitudes toward their instructors’ accents in L2 Spanish and French (2011)

VEKIC, Tiana, (Re)escrituras de Caperucita Roja en la literatura hispánica de la sugunda mitad del siglo XX que desafían normas sociales coercivitas (2011)

MURSI, Ebtisam, Egipto desde la óptica orientalista de un humanista del siglo XVI : El caso de legatio babylonica de Pedro Mártir de Anglería (2011)

MONTES DE OCA TELLO, Diana, Staging resistance on the internet: an insight to the work of electronic disturbance theatre (2009)

PAJUELO, Carlos Antonio, Transcripcíon paleográfica y crítica del mas. 11017 de Trinity College, Dublin: La regla de San Benito (2009)

SUTTON, Camille, How Form is Enhanced in the Input of Introcutory Spanish Textbooks: The Cases of Ser and Estar (2009)

ALBRIGHTON, Vanessa, Orfandad y nación en la novela hispanoamericana del siglo XIX: Sab, Martin Rivas y El Zarco (2008)